Notulen ALV 2007

CONCEPT NOTULEN VOORJAARS ALV                 17 APRIL 2007


1. Opening door de voorzitter


De voorzitter opent de vergadering en heet allen welkom met daarbij de opmerking dat er in zijn bestuursperiode nog niet eerder zo’n minimale opkomst is geweest. Er zijn twee afmeldingen binnengekomen namelijk van het bestuurslid mevrouw Helen Heybroek en van de heer Boris Dijkmans.

De voorzitter blikt nog even terug naar de afgelopen periode waarin het bestuur afscheid heeft moeten nemen van de heer Han Herweijer. Hij maakte de vorige ALV nog onderdeel uit van het bestuur, echter door een onoverkomelijk probleem kon niet op oude voet worden doorgegaan. De heer Herwijer is vervolgens uit het bestuur gestapt. Vanuit het bestuur is dit zeer betreurd en er heeft vanwege de verstoorde verhoudingen ook nog geen gepast afscheid plaatsgevonden. De heer Herweijer heeft in zijn bestuursperiode heel hard gewerkt en veel voor elkaar gekregen. Mevrouw Karen Rueb wil graag haar dank uitspreken en deze ook laten blijken. Dit wordt ondersteund door mevrouw Carola Sibinga Mulder en wordt gevolgd door een hartelijk applaus van alle aanwezigen. Dank namens de ALV.
Een ander gezicht is ook dat van mevrouw Hélène van Riet. Zij staat straks op de agenda als punt 4 namelijk als kandidaat voor de functie van secretaris.

Er heeft zich een aantal verschuivingen voorgedaan in de Sponsorcommissie. De heer Ronald Kuivenhoven is uit deze commissie gestapt. Gelukkig zijn de heren Jan Verhey en
Jac Wagemakers tot deze commissie toegetreden.
Verder is de hoofdredacteur van het clubblad de heer Jaap Davelaar gestopt. Hij is nu wel aanwezig maar de voorzitter meldt dat hij officieel, en dat zal zijn bij de Najaars ALV, nog in het zonnetje zal worden gezet. Zijn taak is overgenomen door mevrouw  Daphne Ijpelaar. Zij stopt echter ook na het uitbrengen van nog één boekje dit jaar. Daar staan dus ook vacatures open of meldt de voorzitter, moet er voor de toekomst wellicht gekozen worden voor het niet meer uitbrengen van een clubblad. De heer Bruno Voskuil meldt dat hij de boekjes vroeger naar een drukker in Den Haag bracht. Aangezien de frequentie van uitgifte al is teruggebracht tot twee stuks per jaar is deze drukker OLTC als klant kwijtgeraakt. Zijn vraag is hoe nu het archief wordt bijgehouden en wat ermee wordt gedaan. Er bestaat dus al een mooi ingebonden deel. De voorzitter zegt dat dit klopt en dat veel van de afgelopen jaren in de bestuurskamer wordt bewaard. Het deel van voor 1945 ligt bij de gemeente. Het bestuur wil deze werkwijze ook graag aanhouden en zorgen dat de boekjes netjes bewaard zullen blijven. Een suggestie is om wellicht per 3 jaar de boekjes aan te bieden voor het inbinden ervan.

2. Notulen ALV van 10 september 2006

Mevrouw Marianne Fluitsma merkt als eerste op dat de notulen op de website (onder bestuur) moeilijk te vinden waren. Een aandachtspunt voor de volgende keer. Verder geeft zij aan dat in vervolg op haar opmerking op pagina 6 bij de vorige ALV zij zeer blij is met de komst van de openslaande deuren. Zij heeft ook van en via anderen veel positieve geluiden gehoord. Mevrouw Conny Elzenga vraagt waar de parasols blijven. De heer Dick de Groot meldt dat deze eraan komen. Er wordt gewacht op een aanbieding van ‘Van Nieuwland’. Vanuit de leden komt de vraag waarom de parasols niet worden gehaald bij de Praxis of de Gamma. Alle aanwezigen vinden het van belang dat de parasols er snel moeten komen, het afgelopen weekend was op het terras veel te heet. Zoiets moet aan het begin van het seizoen geregeld zijn. De afspraak wordt gemaakt dat het bestuur zo snel mogelijk voor parasols zal gaan zorgen.

De notulen worden verder zonder wijzigingen goedgekeurd en vastgesteld.

3. Jaarrekening 2006


De voorzitter meldt dat de Jaarrekening 2006 helaas nu niet kan worden gepresenteerd. De Accountant heeft pas net de stukken weer terug aangeleverd. Er was echter geen tijd meer voor de Kascommissie om de stukken te controleren voor de ALV. Er is veel gebeurd het afgelopen jaar waardoor het meer tijd heeft gekost. Een voorbeeld hiervan is dat vorig jaar veel medewerkers uit dienst zijn getreden. Er zal moeten worden nagekeken in de statuten of het mogelijk is de jaarrekening in de volgende Najaars ALV te bespreken. Deze staat gepland op 11 oktober. Wellicht moet een eerdere datum worden geprikt.
De heer Voskuil vraagt of het een idee is om de jaarrekening 2006 op de website te zetten zodat de leden er naar kunnen kijken. Uiteraard met daarbij het verslag en de goedkeuring van de Kascommissie. Duidelijk vermelden op de site dat de ALV de jaarrekening nog niet heeft goedgekeurd. Mevrouw Sibinga Mulder vraagt of het financiële stuk al wel door de accountant is goedgekeurd. De voorzitter beantwoordt deze vraag met ja. Mevrouw Geske Dijkstra meldt het ook fijn te vinden als de jaarrekening op de website wordt gezet en de leden hierop kunnen reageren. Mevrouw Sibinga Mulder meldt dat zij vindt dat de jaarrekening op tijd klaar had moeten zijn. Ze begrijpt dat dit allemaal door vrijwilligers wordt gedaan maar toch, een jaarrekening hoort er op de afgesproken tijd te liggen en moet op tijd klaar zijn. De voorzitter biedt namens het bestuur nogmaals excuus aan.

De actie van het bestuur zal zich richten op het aanbieden van de jaarrekening aan de Kascommissie en het met hun bevindingen zo snel mogelijk plaatsen op de website. Daarbij zal een reactiemogelijkheid worden aangeven. Zijn er veel bezwaren dan zal er eerder een ALV worden belegd. De heer Mike Ruijsenaars vraagt hoe de leden hiervan op de hoogte worden gesteld. De voorzitter meldt dat dit zoals vanouds schriftelijk zal worden aangekondigd. Het bestuur zal eveneens de statuten checken met de vraag wanneer een jaarrekening moet worden goedgekeurd en of dit een half jaar kan wachten tot de najaars ALV.

4. Installatie secretaris

Het bestuur stelt Hélène van Riet voor als secretaris. De voorzitter meldt dat mevrouw van Riet al een half jaar naar tevredenheid meedraait als secretaris, alleen nog niet met een officiële status. De ALV geeft haar algemene instemming door middel van een applaus. Voorstel aangenomen.

5. Besprekingen maatregelen clubhuis


Deze winter is er nieuwe pachter binnen de club begonnen en is er heel veel gebeurd in het clubhuis zelf. Zowel de bar als de keuken is verbouwd. De oude bar bleek qua oppervlakte (kleine ruimte)niet goed werkbaar, was niet praktisch en functioneel. Ook de hygiënische eisen waren niet meer up to date. In de keuken was veel apparatuur kapot, verouderd of niet meer aanwezig. Ook de Horecawet stelt vandaag de dag wat dat betreft meer eisen. Toen er eenmaal een start was gemaakt vielen er nog wat lijken uit de kast zoals de elektrische voorziening, leidingen die open en bloot lagen, onveilige stekkers/stopcontacten en het gas was niet goed aangesloten. De boiler in de keuken had nog een open vlam. Kortom heel veel onveilige zaken die moesten worden aangepakt en opgelost. Daarbij zijn de kosten flink opgelopen. Ongeveer € 40.000,-- voor de keuken en bar, de rest was onvoorzien en bedraagt ongeveer € 20.000,--.
De beveiligingsinstallatie is ook aangepakt. Verder is er nieuwe geluidsapparatuur aangeschaft, een muziekcomputer, boxen voor binnen en buiten en een draadloze microfoon.
Mevrouw Sibinga Mulder vraagt of er niet elk jaar een check wordt gedaan ten behoeve van de brandveiligheid. De voorzitter meldt dat dit klopt. De afgelopen jaren is dit een paar aangekondigd maar is men ook een paar keer niet geweest. Bij de laatste controle is er niet gekeken naar de bedrading, maar wel naar de vluchtbordjes die daarna zijn geplaatst. Verder volgen over het algemeen veel complimenten voor de aanpak van deze zaken. Het bestuur meldt dat de bar en keuken eventueel gedemonteerd kunnen worden en dus meegenomen kunnen worden naar een andere locatie dan wel clubhuis.
Mevrouw Josine Burgerjon vraagt of er iets is te doen aan de stank in de toiletten van de dames. De heer de Groot meldt dat dit uit het voorraadhok komt wat vroeger ook een kleedkamer is geweest. De stank komt uit de daar nog aanwezige doucheputjes. Mevrouw Fluitsma meldt dat het wellicht helpt om er slaolie in te gooien. Het bestuur zal dit als aandachtspunt meenemen. De heer Kees Rumphorst vraagt of naar aanleiding van deze vele vernieuwingen en investeringen ook gekeken is naar de lopende verzekeringen. Dit in verband met eventuele onderverzekering. Het bestuur meldt dit te zullen checken en zal hierop terugkomen. De heer Peter de Weijs vraagt of er een potje extra voorzieningen was voor al deze kosten. De heer de Groot zegt nee, er was geen speciale bestemmingsreserve. Er bestaat echter een geldelijke verdeling over veel potjes waarvan één ‘Groot onderhoud’ is. Daar wordt dit alles onder gebracht. Mevrouw Dijkstra vraagt wanneer deze kosten terug te zien zijn, in de jaarrekening van 2007? Het bestuur meldt ja, dat klopt eveneens zal in de begroting van 2008 hiervan al wat te zien zijn. Verder meldt het bestuur dat de planning is weer reserve te gaan opbouwen en dit zal ook in begroting terug te vinden zijn.

Mevrouw Burgerjon wil graag aandacht vragen voor de ballen waarvan sinds de start van het seizoen er al veel weg zijn, Verder zitten er veel (al) oude ballen in de blikken. Er is weinig zicht tot geen coördinatie dan andere jaren op wat er allemaal gebeurd met de blikken ballen.
Het Bestuur is het hiermee eens en wil wellicht in de Najaars ALV een voorstel doen met betrekking tot een wijzigen van het ballensysteem zijnde dat ballen niet langer door de club zullen worden gaan verstrekt. De kosten bedragen rond de € 13.000 per jaar dus ongeveer
€ 8,- a € 9,-  per lid. Een veelspelend lid zal met deze regeling erop achteruit gaan.
De heer Voskuil meldt dat dit punt al vele jaren een terugkerend onderwerp is. Zeker vlak voor de vakantie en vlak voor het einde seizoen krijgen de ballen vleugels. De nieuwe jeugdleden zullen erop moeten worden geattendeerd dat de ballen van de club zijn en dat er dus zorgvuldig met de ballen dient te worden omgegaan. Het bestuur wil dit seizoen bekijken hoe bovenstaande loopt.
Mevrouw Bakker meldt dat vroeger, de emmer met ballen voor de muur, goed in het zicht stond, wellicht dit jaar niet voor iedereen vindbaar. Dit kan een reden zijn voor het verdwijnen van ballen. Er zal aandacht aan worden geschonken om de emmer meer in het zicht te plaatsen voor de jeugd.
Verder meldt de voorzitter dat er regelmatig ballen overvliegen vanaf de tennismuur en er vervolgens ruiten sneuvelen bij de Krogtvilla. Op dit moment hangt er bijvoorbeeld geen net boven de tennismuur. De voorzitter meldt dat hier op dit moment naar wordt gekeken aan wat hieraan kan worden gedaan evenals aan de vloer en de muur zelf. Helaas kan er nog geen termijn worden genoemd wanneer dit precies zal zijn opgelost. Mevrouw Sibinga Mulder wil graag een muurschildering op de muur bijvoorbeeld een Mickey Mouse. Een leuk initiatief.

6. Jeugdbeleidsplan

De heer de Groot deelt een samenvatting uit van het beleidsplan en dankt Kees Huisman voor het maken en de verzorging hiervan. Het plan is ondertekend door de Commissie Wedstrijd Tennis, het Bestuur en de Jeugdcommissie. Anderhalf jaar geleden zijn een aantal personen hiermee begonnen met als onderliggende reden het groeiende aantal jeugdleden en het niet bestaan van zo’n plan. Met nadruk wordt gemeld dat dit plan voor alle jeugd geldt dus niet  alleen voor de betere jeugdspelers. Tennis en het tennissen op deze club moet vooral heel leuk zijn en blijven. Wel wordt nu getracht talentvolle spelers te behouden en deze worden dus begeleidt middels dit selectieplan.
 
Er wordt begonnen met training vanaf 6 jaar. Eerst een balvaardigheidscursus en vervolgens slagvaardigheid. Deze slagvaardigheidscursus heeft men echter dit jaar niet kunnen aanbieden.Vanuit de KNLTB wordt een nieuw programma gepromoot zijnde ‘Tenniskids’. Dit houdt onder andere in dat er gespeeld wordt met andere ballen die makkelijker stuiteren. Dit heeft als gevolg dat er minder afhaken. Helaas is dit ook, vanwege een te late doorstart, samen met More niet van de grond gekomen. Het bestuur wilde hier al verder mee zijn. Mevrouw Sibinga Mulder meldt dat dit al een aantal jaren zo gaat. Ook dit jaar dus weer niet gelukt. De heer de Groot wil de opzet van dit jaar gebruiken voor volgend jaar. De bedoeling is dat de trainers cursussen volgen en naar presentaties gaan.
Mevrouw Bakker concludeert bij dezen dat de trainers dus nu nog niet in staat zijn op een nieuwe manier les te geven. Zij geven hun gewone training zoals altijd. Dit vindt zij zeer spijtig aangezien er een hoop tijd in dat plan is gestoken. Het bestuur beaamt haar opmerking.

Dit jaar heeft er een selectieavond plaatsgevonden voor de jeugdspelers. Het doel is dat als deze jongens en meisjes straks 15/16/17 jaar oud zijn ze ongeveer moeten kunnen spelen op niveau 4 in de hoogste teams. Dit is dan eigen kweek door dat prestatietennis vanuit de eigen club. We hoeven ze dan niet ergens anders vandaan te halen. Tijdens de competitie en de toernooien die worden gespeeld wordt er een boekje bijgehouden met alle prestaties. Het kan zijn dat op een bepaald moment voor tennis als eerste sport moet worden gekozen. Dit heeft als gevolg meer ( gesubsidieerde ) training. In oktober, november en december heeft er vooral een technische training plaatsgevonden. In januari, februari en maart is de training vooral gericht op de komende competitie. De banen in de hallen zijn in de winter erg duur, OLTC wil dan ook dat spelers komen opdagen, hiervoor worden over en weer afspraken gemaakt. Uiteraard zal er gedurende en aan het eind van het seizoen wat betreft dit beleidsplan een evaluatie plaatsvinden.

Wat betreft baancapaciteit is er nu nog genoeg ruimte voor de jeugd competitiespelers. In het Hok van mevrouw Veltman hangt een dartbord zodat de jeugd zich ook naast de tennisbaan kan vermaken. Tevens is er een tafeltennistafel aangeschaft. Er wordt verder nagedacht over het inrichten van een jeugdhonk. Wellicht wordt dit de Krogtvilla. Op dit moment wordt dit gehuurd door de cricket zolang ze hier wedstrijden spelen. Zij verhuizen wellicht op korte termijn naar de Overveerpolder aangezien daar hun hoofdactiviteiten plaatsvinden. Als dit vrij komt moet er gekeken worden naar onderhoud en moet er een nieuwe bestemming worden bedacht.
Maar er wordt ook recreatief heel veel georganiseerd zoals; luilaktoernooi, ouder/kindtoernooi, laddercompetitie en verschillende uitwisselingen met andere clubs.


Mevrouw Burgerjon vraagt hoe het zit met de singlebanen die er vroeger waren ( baan 3, 4, 9 en 10) waar een uur op kon worden gespeeld. Haar vraag is of dit weer terugkomt.
De voorzitter meldt dat geen enkele andere club überhaupt singelbanen heeft. Software van de KNLTB is niet beschikbaar maar ze zijn er wel mee bezig. Voor de ladder competitie van de jeugd wordt een extra ladderpasje gecreëerd. Deze partijen wordt veelal s’middags gespeeld. De heer Rob Mars legt nader uit dat met als men afhangt met 3 pasjes er een uur wordt toegewezen. Deze pasjes liggen achter de bar speciaal voor de jeugdladder.

Veelal volgen nu nog wat opmerkingen over het digitale afhangsysteem. Er wordt door de heer Mars kort en goed uitgelegd hoe het werkt. Er kan weinig tot niet mee worden gesjoemeld. Uiteraard ontstaan er in de loop van de tijd toch wel trucs en slimmigheidjes. Het leuke is dat nu goed kan worden bekeken hoeveel er gespeeld word, door wie, welke jeugd en met dit systeem gaat het er in het algemeen toch eerlijker aan toe zijn. Dit zijn ook veel gehoorde geluiden.

7. Stand van zaken Kunstgras

De voorzitter meldt dat er dit jaar veel nieuwe leden zijn aangenomen in verband met de extra capaciteit die is ontstaan door het kunstgras. Hiervan kan OLTC op woensdag, vrijdag en zondag gebruik maken. Er staan verrijdbare netten op de baan en de lijnen zijn ingetekend.
Wat stuiterkwaliteit betreft is de beste baansoort gravel. Tennissen op een grasbaan is een heel ander verhaal. Dit heeft te maken met voetenwerk en het spelen van een ander soort tennis op zo’n ondergrond. Ieder mens heeft zijn voorkeur. Het afgelopen weekend is er regelmatig op het kunstgras getennist onder andere door het spelen van competitie op de gravelbanen.

De heer Arne Stevens vraagt hoe de stuitkwaliteit van deze baan zich verhoudt ten opzichte van Zuidwest in Leiden. De voorzitter meldt dat daar de stuit beter is. Zuidwest heeft een ander soort gras en er wordt alleen gebruikt voor tennis. Bij OLTC betreft het een gezamenlijke ondergrond namelijk voor tennis en voor hockey, deze velden zijn daardoor zachter.
Mevrouw Rueb meldt dat de hockey heel tevreden is met de uitbreiding. Deze is afgestemd op de eisen van de hockeybond. Wellicht voldoen de eisen niet aan de voorwaarden die aan tennis worden gesteld. Heeft OLTC teveel toegegeven.Van horen zeggen meldt ze dat het niet lekker speelt. Er heeft wel uitbreiding van leden plaatsgevonden maar hoe zit de toekomst eruit en wat als het kunstgras niet over twee jaar sterk is verbeterd zoals beloofd. De voorzitter zegt hierop dat het initiatief inderdaad vanuit de Hockey is gekomen en waar OLTC op is ingehaakt. Als het kunstgras niet verbetert dan moeten er maatregelen worden getroffen. Wellicht moeten er dan weer minder leden worden aangenomen. OLTC heeft gelukkig een snelle doorloop dus zouden we na twee/drie jaar weer op het oude ledenaantal kunnen zitten. De gemeente is ook betrokken bij de kwaliteit van de banen. Over het contract is het bestuur nog in gesprek met de hockey. Dit betreft zowel de prijs als de huur. OLTC is van mening dat men zich niet voor lange duur aan dit contract wil binden.
De heer Ruijsenaars geeft aan dat hockey meer zand nodig heeft om lekker te spelen en dat voor het tennis juist minder zand goed is. De voorzitter beaamt deze spagaat, het zand zal nog wel wat dieper inzakken. Het rubber in de ondergrond echter is afgestemd op de hockeyeisen en is dus minder goed voor het tennisspel. Overigens wel goed voor de knieën en voeten! Er wordt vanuit de leden nog een suggestie gedaan voor andere ballen. De voorzitter geeft aan dat de trainers als drie soorten ballen hebben uitgeprobeerd en met de beste wordt inmiddels gespeeld. De velden worden nu veel bespeeld door de jeugdleden. Met het digitale afhangbord zal goed kunnen worden bijgehouden hoeveel er uiteindelijk op de banen wordt gespeeld.  
Mevrouw Dijkstra meldt dat er in Brabant veel gras ligt en dat daar toch echt met andere ballen wordt gespeeld. Vanuit het bestuur wordt gevraagd of zij kan nagaan welke ballen daar dan gebruikt worden. In vervolg op de vraag van mevrouw Dijkstra over de ballen voor de kunstgrasvelden wordt ook gemeld dat er zo gauw mogelijk een ballenhouder voor baan
13-18 zal komen. De heer Huisman zou graag wat ervaringen van andere clubs horen die op kunstgras spelen.
Mevrouw Draulans vraagt waar de ballen voor het kunstgras staan, voorlopig dus tussen de andere blikken maar er komt dus een extra ballenhouder erbij.
Het bestuur meldt verder dat men in gesprek is met de cricket hoe de tennissers het handigste en snelst bij het kunstgras kunnen komen. Er wordt gepraat over het gebruik op zaterdag en zondag van de deur in de krogtvilla.
Mevrouw Bakker meldt als laatste betreffende dit onderwerp dat de banen prima geschikt zijn voor de kleintjes. Dit geeft ruimte op en voor de rest van het park.

8. Toekomst bestuur

De voorzitter geeft aan dat er nog steeds geen bestuurslid parkzaken is gevonden. Dit blijkt lastig. Er is een aantal mensen hiervoor benaderd. De werklast wordt voor de rest van het bestuur dan ook erg groot. In het najaar zal ook de voorzitter aftreden en hij doet een oproep aan allen om mee te denken over een oplossing

9. Rondvraag

Mevrouw Burgerjon spreekt haar irritatie uit over de trainers die op een baan staan of op de baan komen terwijl deze niet op het afhangbord staat ingepland. Waarom houden zij zich niet aan de spelregels. De heer de Groot meldt dat in principe het afhangbord daarin moet voorzien. Alle afspraken en planningen zijn ingevoerd. Er zal contact worden opgenomen met de trainers dat dit niet goed loopt. Verder wordt nog door mevrouw Burgerjon gevraagd hoe het met het sproeischema staat. Dit hangt naast het afhangbord maar is nog niet in het systeem geblokkeerd. Ook hier zal naar worden gekeken.

De heer Guus Tromp vraagt hoe het zit met de singlebanen en het onderhoud op baan 7 en 8. De voorzitter meldt dat de kwestie singelbanen al is besproken. Dat wat betreft het onderhoud van baan 7 en 8 de problemen bij het bestuur bekend zijn en al zijn doorgegeven aan Hoek. Het bestuur deelt de zorg en is eveneens niet tevreden.

De heer Arjo Schipper meldt dat het misschien kan helpen om de banen gedurende een paar dagen heel nat te maken en veelvuldig te walsen. Helaas speelt deze kwestie al een aantal jaren.

De heer Peter de Weijs vraagt wat er met de optie voor een gemeenschappelijk clubhuis is gebeurd? De voorzitter meldt dat hij hier op de vorige ledenvergadering iets over heeft verteld. OLTC is het gesprek aangegaan maar heeft in het beleidsplan vastgelegd niet voor 2010 te willen bouwen. Er zijn meerdere gesprekken met LOHC geweest, echter zij hielden vast aan het jaar 2008. Verder had OLTC als eis dat deze kwestie in minimaal twee ALV’s zou worden voorgelegd en besproken. Dit kon allemaal niet en daarom is alles nu van de baan.

Mevrouw Sibinga Mulder meldt dat er met het pasje van haar echtgenoot niet kan worden afgehangen en het dus stuk is. Er zal via de ledenadministratie een nieuw pasje moeten worden aangevraagd. Er zijn voor dit euvel extra pasjes achter de bar.

Mevrouw Rueb vraagt waarom de pasjes niet meer in de kaartenbak mogen blijven liggen en daar kunnen worden achtergelaten. De voorzitter meldt dat ten eerste dat er zo minder fraude en misbruik van pasjes kan worden gemaakt. Ten tweede worden de leden zo gedwongen om naar het park komen om te tennissen. Het is een eerlijker en efficiënter systeem wat goed is voor de club en de pachters. Als er soms weinig speelplek is houd je de mensen op het park en kunnen in de gaten worden houden.

Mevrouw Dijkstra vraagt of er iets gedaan kan worden aan het hek van het hockeyveld. Dit is veel te laag en levert gevaarlijke situaties op. De voorzitter geeft aan dat dit al is gemeld bij de hockey en dat daarnaar wordt gekeken. Er zal zeer waarschijnlijk een hoger hek worden geplaatst.

Mevrouw Elzenga vraagt aandacht voor de slechte bereikbaarheid van de club op zaterdag voornamelijk door de vele fietsen die de ingang blokkeren naar het clubhuis van de mensen die komen hockeyen. De voorzitter meldt dat hierover wordt gesproken met de hockey en de gemeente. Wellicht zullen hiervoor parkeerplaatsen opgeofferd gaan worden. Er moet op korte termijn iets gebeuren want het levert gevaarlijke situaties op. Het bestuur zal hier achter aan gaan en bij de gemeente blijven aandringen op een snelle oplossing.

10. Sluiting

Om 22.15 wordt de vergadering beëindigd.